Muzyka do biegania 47

Podczas biegania liczy się nie tylko wygodne obuwie, moc izotonika oraz wybrana przez sportowca nawierzchnia. Energetycznego kopa można uzyskać dzięki odpowiedniej muzyce, która nastroi nas pozytywnie. Przy tworzeniu swojej playlisty do biegania skupmy się przede wszystkim na tempie i ułożeniu utworów. Każdy chociaż raz w życiu doświadczył uczucia, gdy odpowiedni utwór sam niesie nas do przodu i daje poczucie lekkości. Jeśli nam nie wierzycie, przeczytajcie nasz artykuł i przekonajcie się sami, że dobrze dobrana muzyka do biegania czyni cuda!

Muzyka dla biegaczy

Naukowcy już od dawna zauważyli, że odpowiednia muzyka ma ogromny wpływ na człowieka. Pomaga mu w nauce oraz rozwiązywaniu problemów emocjonalnych lub poważnych schorzeń. Wpływa na nastrój i potrafi powodować gęsią skórę. Nie inaczej jest w przypadku odpowiednio dopasowanej muzyki do biegania.

Co ważne, konkretne utwory mogą pomóc oraz przeszkodzić, podczas treningu, uzyskać konkretne rezultaty. Ich tempo, rytm oraz znaczenie ma przede wszystkim za zadanie pobudzać do dalszego biegu lub tonować emocje na starcie. Mają stanowić doping, który w odpowiednim momencie da znać co należy zrobić.

Podczas tworzenia odpowiedniej playlisty do biegania gust muzyczny nie podlega ocenie. Nawet, jeśli na codzień słuchasz muzyki klasycznej, może okazać się, że podczas ćwiczeń motywacją stają się utwory diso polo.

Piosenki do biegania

Idealna piosenka do biegania musi składać się z czterech czynników, które odpowiedzialne są za jej wpływ na nasze tętno oraz samopoczucie.

  1. Rytm – jest odpowiedzialny za reakcję na dany utwór. Związana jest z nim prędkość muzyki, czyli ilość uderzeń na minutę (bpm). Szybkie piosenki posiadają znacznie większą ilość beats per minute niż te spokojne.
  2. Melodyjność – są to wszystkie pozostałe czynniki muzyki, nie mające wpływu na rytm. Pewnie nie raz zdarzyło ci się nucić jakiś utwór – to właśnie jest jej melodia.
  3. Harmonia – połączenie dźwięków, akordów i nut granych w tym samym czasie. Gdy gitarzysta zmienia ułożenie palców na gryfie oznacza to stworzenie harmonii.
  4. Skojarzenia – dobrze kojarzące się nam utwory mają wpływ na wykonywany przez nas trening. Idealnie dobrane utwory powinny mieć od 120 do 150 uderzeń na minutę. Muszą być związane z radością, entuzjazmem oraz siłą.

Obecnie internet ma do zaproponowania wiele serwisów, które ułatwiają stworzenie idealnej playlisty do biegania. Wsłuchuj się w utwory, poczuj je i ciesz się wykonywanym treningiem.